A A A

Що потрібно знати перед заповненням е-декларацій

Із 1 січня 2017 року стартувала друга хвиля електронного декларування. Вона охоплює всіх суб’єктів декларування й усі типи декларацій.  

У другому етапі е-декларування подавати декларації будуть: суб’єкти першого етапу, а також:

депутати  сільських, селищних, обласних  рад;

державні службовці категорії “В”;

посадові особи місцевого самоврядування 4-7 категорій;

військові посадові особи Збройних сил України, Держспецзв’язку та інших військових формувань (крім військовослужбовців строкової служби);

поліцейські;

особи рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, особи начальницького складу підрозділів цивільного захисту, ДБР, НАБУ;

посадові та службові особи органів прокуратури, СБУ, ДБР, НАБУ, дипломатичної служби, інших держорганів;

посадові особи юридичних осіб публічного права.

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що згідно із Законом № 1798-VIII від 21.12.2016  дія розділу VII  щодо фінансового контролю Закону України «Про запобігання корупції» не поширюється на посадових осіб закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів, соціального захисту ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, охорони здоров’я (крім керівників закладів охорони здоров’я центрального, обласного, районного, міського (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя) рівня), освіти (крім керівників вищих навчальних закладів та їх заступників), науки (крім президентів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, перших віце-президентів, віце-президентів та головних учених секретарів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, інших членів Президії Національної академії наук України та президій національних галузевих академій наук, обраних загальними зборами Національної академії наук України та національних галузевих академій наук відповідно, керівників науково-дослідних інститутів та інших наукових установ), культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті, фізичної культури, спорту, національно-патріотичного виховання.

На відміну від паперових декларацій, електронні мають 16 розділів, тому суб'єкту декларування потрібно заздалегідь почати заповнення документу. 

Для реєстрування та входу до системи декларування НАЗК посадовцю треба мати власний електронний цифровий підпис, який можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК).

Так, АЦСК органів юстиції України (тел.: 0-800-50-85-84 (безкоштовно по Україні) надає послуги органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям державної форми власності, юридичним особам,приватним підприємцям, нотаріусам, адвокатам та фізичним особам.

Крім того, сьогодні цю послугу для своїх клієнтів готовий надати ПриватБанк. Заказати сертифікат для підписання декларації з електронно-цифровим підписом можна в електронному банку Приват24, розділ «Всі послуги» - «Бізнес»- «Заказати, добавити сертифікат».

Відтепер декларант має змогу зберігати чернетки форми й використовувати раніше подані декларації для створення нових. А також заповнювати декларацію поступово, повертаючись до заповнення необмежену кількість разів, до встановленого строку подачі декларації.  

Суб'єкт декларування може подати виправлену декларацію без звернення до НАЗК лише один раз упродовж 7 днів після подання декларації. Після цього терміну виправлення можливе лише з дозволу НАЗК і може також передбачати притягнення до відповідальності. 

У е-декларуванні з'явилися нові розділи:

об'єкти незавершеного будівництва;

нематеріальні активи: об'єкти інтелектуальної власності, ліцензії тощо

юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб'єкт декларування або члени його сім'ї;

робота за сумісництвом суб'єкта декларування;

членство суб'єкта декларування в організаціях та їх органах. 

Також у деяких розділах збільшився обсяг інформації.

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ.   Відомості, які зазначаються в декларації, встановлено статтею 46 Закону України «Про запобігання корупції».

Якщо член сім'ї відмовився надавати інформацію для заповнення декларації, суб'єкт декларування зазначає це в декларації. В такому випадку НАЗК проводить повну перевірку декларації. Визначення членів сім'ї залишилося незмінним - особи, які перебувають у шлюбі, а також їхні діти, в тому числі повнолітні, батьки, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі. 

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ.   Адміністративна відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість,  настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Відділ правового забезпечення апарату РДА